Petra C. van der Eerden

Liedteksten & Kostuums

 

Petra is tolk-vertaler Engels, ondertitel-vertaler en tekstschrijver. Naast medewerking aan musicalvertalingen als Miss Saigon, Closer Than Ever, Jekyll & Hyde, Elisabeth, Aspects of Love en Chicago nam Petra de vertaling op zich van  de musicals Into The Woods, Het Mysterie van Charles Dickens, A New Brain en Chess.

Ze maakte de overstap naar het operapodium met de moderne opera A Night at the Chinese Opera en de klassiekere Suor Angelica van Puccini en Marieken van Nimwegen van Martinu.

 Ze vertaalde aria’s en schreef nieuwe teksten voor ZoZijnZe!, een bewerking van Mozart’s Cosi fan Tutte met rap en R&B. Verder moderniseerde ze het 18de eeuwse melodrama Medea van Jiri Antonin Benda. Sinds 1999 schreef Petra de teksten voor de vlijmscherpe jaarlijkse musicalparodie Forbidden Musicals, vanaf 2009 gevolgd door Musicals Gone Mad en Xmas Gone Mad. Van haar hand zijn ook Diana, een one woman musical, Tango de Valentino, In de 30 voor Pia Douwes (in 2002 bekroond met de Premio Gilardi, een Italiaanse internationale kunstprijs) en Acqua, een stuk voor piano en harp, vier stemmen en een koor. In 2012 vertaalde zij de musical The Witches of Eastwick. Petra werd in 2009 genomineerd voor een John Kraaijkamp Musical Award voor haar vertaling van Five Guys Named Moe. Sinds enige tijd vertaalt Petra ook boeken, waaronder de recente bestseller How to be a woman van Caitlin Moran.

 

Rich Ascroft

Regie & Choreografie

 

Rich startte zijn carrière in Los Angeles met rollen in musicals als Evita, Showboat en My One And Only. Na zijn Bachelor of Arts Degree op de California State University te Fullerton reisde hij af naar Europa om hoofdrollen te spelen in de Europese tournees van Broadway musicals als Sophisticated Ladies en Bubbling Brown Sugar. Hij was ook te zien in de originele producties van Josephine The Musical en The Sound of Motown. In Nederland heeft hij als vocalist meegewerkt aan vele CD-producties en live-optredens van grote Nederlandse en internationale zangers zoals Golden Earring, Belle Perez, Debby Sledge, Ruth Jacott, Gordon en Helmut Lotti. Zijn talent viel daarbij zo op dat hij gevraagd werd om een duet met Anita Meyer op te nemen, Whenever You Call, dat op haar CD- album Spanish Guitar is uitgebracht. Als solist is hij ook te horen samen met het Metropole Orkest op de CD A Bridge In Time: Amsterdam 2000 Millennium Concert.  Daarnaast maakte Rich de afgelopen tien jaar deel uit van de formatie Hot Black Stuff (vroeger genaamd The Ritz Brothers). Samen hebben ze opgetreden in Portugal, Nederland, België, Duitsland, Zimbabwe en Malawi. In Nederland waren ze 4 jaar lang te zien in de Fantasy World Show en op tv in o.a. Koffietijd, De 5 Uur Show, Nederland Muziekland, All You Need Is Love en het Nationaal Songfestival 2004. Naast zijn werk als artiest is Rich werkzaam als schrijver, componist, regisseur, choreograaf en arrangeur. Hij heeft o.a. in samenwerking met Tom Salisbury en Jan Vayne de nummers Celebrate Life en Take Me Now opgenomen voor het album Metamorphosis van Jan Vayne. Als vocal coach heeft Rich gewerkt met de popformatie Raffish (winnaars van Popstars de Rivals) en Ebonique. Tevens geeft hij les aan de Dansacademie Lucia Marthas in het vak Musical Theater. Voor zowel Bubbling Brown Sugar als Five Guys Named Moe werd Rich genomineerd voor een John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Staging/Choreografie. Hij is sinds 2011 regisseur/choreograaf van de jaarlijkse musicalparodie Musicals Gone Mad.

 

Marinus de Graaf

Productie & Vormgeving

 

Marinus studeerde HBO Vormgeving & Communicatie en is eigenaar van Marinus Vormgeving en M Theaterproducties. Als ontwerper heeft Marinus opdrachtgevers uit diverse branches. Voor het theater ontwierp hij artwork voor o.a. Buddy - The Buddy Holly Story (NL-tour), The Snowman (Haarlem), The Who's Tommy (European Tour), Forbidden Musicals / Forbidden Musicals On Tour, Fuerzabruta, Het Laatste Zwavelstokje, West End Stars in Concert (Athene), Dora Live (Griekenland en NL-tour) en de Dolfinarium-show De Droomwens. Hij maakte projecties voor o.a. Forbidden Musicals / Forbidden Musicals On Tour, Musicals Gone Mad en Rocky Over the Rainbow. Voor deze laatste voorstelling ontwierp hij ook het decor. Voor de musical De Gouden Reis van Sinbad van Stichting Maatjes heeft hij het artwork (logo, affiche, website, etc), het decor en de projecties ontworpen. Marinus maakte computeranimaties voor o.a. het Dolfinarium (het karaktertje Klats de vis in de show ​Wally & Zijn Vriendjes) en Bobbejaanland (Halloween 2012). Naast Xmas Gone Mad produceert Marinus ook Musicals Gone Mad, de jaarlijkse musicalparodie in het Oude Luxor Theater in Rotterdam die weer te zien is op 16 & 17 juni 2013.

 

Michiel Münninghoff

Muzikale Leiding

 

Michiel Münninghoff studeerde piano aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Na zijn afstuderen trad hij veelvuldig op als pianist in binnen- en buitenland. Daarnaast is hij werkzaam geweest als muzikaal leider en pianist in meerdere theaterproducties, waaronder de musical Mamma Mia (2003), Five guys named Moe en

Je Anne. Sinds 2011 werkt hij mee aan Musicals Gone Mad. Naast pianist is Michiel ook arrangeur en componist. Zo schreef hij drie musicals voor het Gymnasium Haganum in Den Haag: Wijsbegeerte (2007), Odysseus, Odysseus! (2010) en The Berlin Connection (2012) die in het Lucent Danstheater werden opgevoerd.

In opdracht van het EYE filminstituut Amsterdam bewerkte hij in 2006 orkestwerken van de componist Sjostakovitsj voor een klein ensemble onder de stomme film Staking (1925, Eisenstein). Verder schreef hij ook voor EYE muziek voor de The Quitter (VS/1929), Steamboat Bill Jr. (met Buster Keaton; VS/1928) en La Sirène des Tropiques (met Josephine Baker; Fr/1927). Recent schreef hij de soundtrack voor de speelfilm The Visitor from Planet Omicron (VS/2012) die binnenkort uitkomt.

 

Het Creatieve Team

Bezoek ons op

Twitter en Facebook

© 2012-2013 M Theaterproducties / All rights reserved.